Media

Tygodnik „Time” kupiony przez amerykańskiego miliardera za 190 mln dolarów

psav zdjęcie główneBenioff, którego majątek szacowany jest na 6,7 miliarda dolarów, zapłaci za „Time’a” 190 milionów dolarów – ogłoszono w nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego. Jak podkreślono, nabywcami są osobiście Benioff i jego żona, a nie Salesforce.com, zaś nowi właściciele nie będą ingerować w bieżące sprawy redakcyjne. Transakcja powinna być sfinalizowana w ciągu 30 dni.
„Jesteśmy zadowoleni, że znaleźliśmy dla marki +Time+ tak pełnych pasji nabywców jak Marc i Lynne Benioff. Od ponad 90 lat +Time+ opisywał najważniejsze wydarzenia i wpływowe historie, które kształtowały opinie na świecie” – oświadczył Tom Harty, szef grupy wydawniczej Meredith Corporation.
Meredith, który jest wydawcą m.in. magazynu „People”, sfinalizował zakup „Time’a” zaledwie na początku tego roku, razem z trzema innymi tytułami publikowanymi przez Time Inc. – „Fortune”, „Money” i „Sports Illustrated”, jednak już w marcu zdecydował się ich pozbyć uznając, że nie pasują do profilu firmy. Jak zaznaczono, rozmowy w sprawie sprzedaży przez Meredith pozostałych trzech tytułów trwają.
Zakup tygodnika „Time” przez Benioffa jest kolejnym z serii głośnych przejęć prasy drukowanej przez miliarderów z sektora nowoczesnych technologii. W 2013 roku Jeff Bezos, założyciel i szef Amazona, kupił dziennik „Washington Post”, zaś w zeszłym roku Laurene Powell Jobs, wdowa po Steve’ie Jobsie, nabyła większościowy pakiet udziałów w magazynie „The Atlantic”.
Ukazujący się od 1923 roku „Time” zmaga się w ostatnich latach – podobnie jak wiele innych tytułów prasowych – ze spadkiem sprzedaży. Jego średni nakład spadł w ciągu ostatnich 12 lat z ponad czterech do ponad dwóch milionów egzemplarzy. >>> Czytaj też: „Grantoza” i folwarczne stosunki pracy. Naukowcy w innowacyjnej gospodarce klepią biedę