Media

Taka ciekawostka z rynku…

Taka ciekawostka z rynku medialnego: brytyjski The Guardian ogłosił sukces (tu i tu) swojej decyzji, by nie instalować paywalla (w przeciwieństwie do np. New York Times czy polskiej Wyborczej) i by udostępniać swoje treści bezpłatnie, zachęcając jednocześnie ludzi dobrej woli do dobrowolnych wpłat.

Zebrali już milion darczyńców, a na wiosnę 2019 według prognoz przebiją „break even”, czyli wpływy przewyższą wydatki. O ile na początku wpłaty były głównie z UK, z biegiem czasu się zdywersyfikowały i teraz londyńską gazetę utrzymuje cały czytający po angielsku świat.

Do powtórzenia przez media w Polsce? Wątpię, za mała baza czytelnicza, a prawdziwe dziennikarstwo jest drogie. Niemniej, oprócz wspierania polskich mediów przez po prostu ich kupowanie można (ja tak w miarę możliwości robię) pomagać przynajmniej dobrej debacie eksperckiej, np. wspierając któreś z think tanków biorących udział w projekcie „Spięcie” ( http://krytykapolityczna.pl/projekt-spiecie/ ). Macie wysokojakościowe analizy od „lewackiej” Krytyki Politycznej po konserwatywny Klub Jagielloński, dla każdego się znajdzie coś, co mu się wpasuje w profil światopoglądowy. Niestety, to nie zastąpi dziennikarstwa z reportażystami, korespondentami, itp., dlatego najlepiej też po prostu dobre media kupować. Póki są.

PS: http://wo.blox.pl/2012/12/Jakosciowe-dziennikarstwo.html

#upadekprasypapierowej #media #neuropa #prasa #polska #uk #guardian #theguardian