Media

PFN: Rolą wynajętej agencji promocyjnej nie jest kreowanie wizerunku Fundacji

psav zdjęcie główneOświadczenie PFN zostało zamieszczone na Twitterze organizacji w piątek, „w związku z licznymi zawierającymi przekłamania doniesieniami mediów na temat podjęcia przez Polską Fundację Narodową współpracy z firmą zewnętrzną realizującą usługi biura prasowego”.
„Działająca na zlecenie PFN agencja odpowiada za wsparcie komunikacji polskich i międzynarodowych projektów PFN. Rolą wynajętej firmy nie jest kreowanie wizerunku Fundacji. Powierzenie agencji prowadzenia biura prasowego to wyraz dążenia do profesjonalizacji i podnoszenia standardów komunikacji z dziennikarzami” – czytamy w oświadczeniu.
Jak podkreślili jego autorzy, z usług zewnętrznych biur prasowych oraz agencji reklamowych i marketingowych korzysta większość instytucji, ministerstw, fundacji oraz innych organizacji, będących obiektem zainteresowania mediów.
„Partner of Promotion została przez PFN do współpracy – zgodnie z obowiązującymi na rynku standardami – w efekcie konkursu ofert. Przypominamy, że WSA (Wojewódzki Sąd Administracyjny – PAP) wskazał, że PFN nie jest podmiotem mającym obowiązek działania w oparciu o prawo zamówień publicznych” – napisano.
„PFN zatrudnia 17 pracowników obecnie zaangażowanych w 36 projektów. Dotychczas Fundacja nie posiadała zespołu biura prasowego. Profesjonalna obsługa działań komunikacyjnych wymaga zatrudnienia zespołu odpowiednio dyspozycyjnych osób” – dodano.
Fundacja podkreśla także, że kontrakt z agencją „jest związany z celem statutowym, jakim jest promocja Polski”.
PFN została powołana w celu promowania dobrego wizerunku Polski oraz przeciwdziałania rozpowszechnianiu za granicą informacji i publikacji o nieprawdziwych treściach, krzywdzących lub zniesławiających Rzeczpospolitą Polską i naród polski.>>> Czytaj też: Protest rodziców osób niepełnosprawnych trwa. „To nie są żadne propozycje”