Media

Ile zarabiają influencerzy na instagramie?

psav zdjęcie główneJak zarobić na InstagramieInstagramerzy nawiązujący kontakty zawodowe z markami są określani mianem influencerów (ang. influence – wpływ). Do zadań influencera należy skuteczne wpływanie na opinie internautów oraz kształtowanie ich poglądów na dane tematy. Adresatami treści, które udostępnia on na swoich kanałach społecznościowych są przede wszystkim jego obserwatorzy – z  reguły darzący go sympatią i swego rodzaju zaufaniem. To właśnie na decyzje takich osób wpływać mu najłatwiej, dlatego firmy najchętniej podejmują współprace z popularnymi twórcami internetowymi (od 10 000 obserwatorów). W ich ramach instagramerzy m.in. publikują posty sponsorowane, tworzą filmy promujące określone usługi czy produkty, występują w kampaniach reklamowych, a także obsługują media społecznościowe danej firmy. Jakiej zapłaty mogą oczekiwać za takie działania? Jak wynika z wpisu specjalisty ds. marketingu internetowego Jacka Gadzinowskiego na LinkedIn wynika, że influencerzy o największych zasięgach za opublikowanie na swoim koncie otagowanego zdjęcia inkasują od 20 do 50 tysięcy złotych. Na podobne kwoty wyceniają zorganizowanie na swoim koncie konkursu, w którym nagrodami będą produkty czy usługi danej marki. Na jeszcze wyższą zapłatę mogą liczyć po nakręceniu filmu czy kampanii reklamowej dla konkretnej firmy. Najbardziej znani twórcy, obserwowani przez 2-3 mln subskrybentów, otrzymują za takie działania 30-60 tys. złotych. Źródło najwyższych, a przy tym najbardziej pewnych dochodów stanowią dla influencerów kontrakty z markami podpisywane na dłuższy okres, np. rok. Firmy są skłonne zapłacić grupie znanych influencerów nawet 1,2-1,5 mln złotych za obsługę swoich kanałów w mediach społecznościowych przez określony w umowie czas. Ranking najpopularniejszych polskich instagramerów1. Robert Lewandowski –16,1 mln obserwatorów,2. Wojciech Szczęsny – 2,5 mln obserwatorów,3. Anna Lewandowska – 2,4 mln obserwatorów,4. Veronica Bielik – 2,4 mln obserwatorów,5. Stuart Kluz-Burton (Stuu) – 1,9 obserwatorów,6. Ewa Chodakowska – 1,7 mln obserwatorów,7. Joanna Krupa – 1,7 obserwatorów,8. FIT LOVERS – 1,6 mln obserwatorów,9. Karol Wiśniewski (frizoluszek) – 1,6 mln obserwatorów,10. Red Lipstic Monster –1,5 mln obserwatorów,11. Angelika Mucha (littlemooonster96) –1,5 mln obserwujących,12. Jan Dabrowski (jdabrowsky) – 1,5 mln obserwatorów,13. Joanna Jędrzyjczyk – 1, 5mln obserwatorów,14. Marita Surma (DEYNN) – 1,4 mln obserwatorów,15. Karol Gązwa (Blowek) – 1,4 obserwatorów,16. Julia Kuczyńska (Maffashion) – 1,3 obserwatorów,17. Sylwia Przybysz – 1,3 mln obserwatorów,18. Anja Rubik – 1,1 mln obserwatorów,19. Joanna Kuchta – 1 mln obserwatorów,20. AbstrachujeTV – 1 mln obserwatorów.